Самоаналіз уроку №1

САМОАНАЛІЗ УРОКУ  ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ,

                     проведеного       Кононенко Н.А.

                       у 10 групі, II курсу, 11.10.17

 

Тема урокуЖиттєвий і творчий шлях російської поетеси Анни Ахматової. Утілення у творчості А.Ахматової ознак акмеїзму.

Місце уроку в системі роботи з предмета зарубіжної літератури.. Це один із уроків розділу «Із літератури першої половини XX ст.»

Мета уроку

–                ознайомити учнів із життям і творчістю поетеси, допомогти усвідомити зміст і красу її поезій;

–                розвивати навички виразного читання, коментування поетичних рядків, співвіднесення висловлених у них почуттів зі своїми власними;

–         розвивати навички аналізу поезії, вміння коментувати основні мотиви, ідеї поезії Ахматової. Виховувати повагу до постаті митця.

        Тип уроку. сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

Загальна оцінка проведеного уроку, раціональність розподілу часу на окремі види роботи.

Урок проведений на належному науковому і методичному рівні. При плануванні та проведенні уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог. Тип та структура уроку відповідають його цілям та завданням.

Обрані шляхи досягнення мети, комплекс прийомів, завдань сприяли реалізації поставленої мети: ознайомити учнів з життям і творчістю поетеси, допомогти усвідомити зміст і красу її поезій; коментувати основні мотиви, ідеї поезії Ахматової.

Планування та проведення уроку в цілому відповідає логіці навчального процесу. Структурні компоненти уроку визначені із врахуванням психологічних закономірностей засвоєння знань.

Розподіл часу відповідав запланованому у конспекті, був доцільним для кожного етапу уроку та виду діяльності.

Урок розпочався з мотивування навчальної діяльності учнів на уроці. Я підвела учнів до сприйняття нового матеріалу, за допомогою відомого вислову Й.Бродського про п’ять найкращих поетів XX ст. серед яких була, на його думку, Анна Ахматова. Таким чином був заданий певний настрій уроку.

Вивчення нового матеріалу розпочалося із моєї лекції про життя та творчість поетеси. Після чого учні ставили запитання, обговорювали деякі факти біографії більш детально і за допомогою бесіди ми закріпили набуті знання. Переходячи до творчості письменниці, я запропонувала учням прослухати декілька поезій А.Ахматової використовуючи аудіо записи, що допомогло мені більше зацікавити учнів і сприяло кращому розумінню поезії. Після цього учні виразно прочитали вірші у підручнику та проаналізували їх. Для закріплення вивченого матеріалу я запропонувала учням вписати в таблицю елементи акмеїзму характерні для поезії Ахматової. Таким чином я підсумувала знання та розуміння учнями пройденого матеріалу.

Наприкінці уроку ми з учнями виконали інтерактивну вправу «Мікрофон». Учні підвели підсумки.  Узагальнили та систематизували інформацію про те, що нового дізналися на уроці. Також учні сказали, що найбільше сподобалося на уроці, які форми роботи та методи. Це були активні та інтерактивні методи навчання.

Раціональність, доцільність, ефективність методів, прийомів, дидактичного матеріалу  та форми організації діяльності учнів.

Використані методи та прийоми були ефективними, бо сприяли засвоєнню набутих знань протягом уроку. На початковому етапі уроку учні познайомилися з життєвим шляхом Анни Ахматової за допомогою такого методу як міні-лекція вчителя та закріпили ці знання за допомогою методу бесіди. Учні дуже активно обговорювали факти з життя письменниці, а також ставили багато питань, що підтверджує їх зацікавленість, а отже ефективність обраних методів. Наступним етапом було ознайомлення з творчістю поетеси. Учні прослухали аудіо записи з віршами Ахматової. Декілька учнів прочитали виразно вірші та обмінялися враженнями про прочитане. За допомогою навідних питань вірші були проаналізовані, учні розвивали своє творче уявлення за допомогою таких методів як «усне мовлення з художнім домислом» та обмін враженнями про прочитане. За допомогою методу пояснення вчителя були з’ясовані поняття з теорії літератури. Опрацювання таблиці сприяло розвитку творчих здібностей учнів, а інтерактивна вправа «Мікрофон» продемонструвала розуміння пройденої теми. Учні були зацікавлені використанням різних методів на уроці та активно демонстрували своє розуміння цього.

Основні засоби навчання, їх доцільність та ефективність.

Основним засобом навчання на уроці був підручник, який полегшив роботу учнів. За допомогою підручника учні отримали додаткову інформацію про життя та творчість Анни Ахматової та познайомились з її поезіями.

Додатково було використано технічний засіб навчання, а саме аудіо записи віршів, що допомогло учням краще усвідомити зміст і красу поезій Анни Ахматової.

 Розвиток комунікативної компетенції учнів.

Під час бесіди та обговорення учнями опрацьованих поезій здійснювався розвиток комунікативної компетенції учнів, але найбільш яскраво це проявилося в ході інтерактивної вправи «Мікрофон».

Робота над оволодінням учнями способами дії з навчальним матеріалом.

Я розвивала в учнiв навички ефективного опрацювання інформації, за допомогою методу конспектування, аналізу прочитаних віршів  та співвіднесення почуттів ліричного героя з власними.

     Робота над збагаченням словникового запасу учнів

Під час лекції, була проведена словникова робота, де учні познайомилися з невідомим словами та літературними термінами і законспектували їх. Таким чином перед знайомством з поезією, учні з’ясували значення всіх незнайомих слів.

Результативність роботи на уроці.

 Новий матеріал був добре засвоєний. Учні продемонстрували набуті знання у ході закріплення вивченого матеріалу, тобто в опрацюванні таблиці та під час використання вправи «Мікрофон». Вони познайомилися з життям та творчістю російської поетеси Анни Ахматової. При вивчені цієї теми, учні навчились виразно і усвідомлено читати вірші; розвивали вміння коментувати відчуття, висловленні в прочитаних творах; співвідносити їх із власними, пережитими особисто.

Із якими труднощами зіткнулися під час підготовки та проведення уроку?

Під час проведення уроку, я зустрілася з деякими труднощами. На початковому етапі уроку було важко налаштувати учнів на потрібний настрій, можливо мною були обрані недостатні мотиваційні матеріали.

Щоб змінили у своїй роботі, які висновки на майбутнє зробили

Щоб уникнути труднощів, які виникли на уроці, при підготовці до уроку, я б приділила більше уваги мотивації навчальної діяльності учнів.