Зміст методичної роботи

Методичний тиждень у

ДПТНЗ «Рокитнянський професійний ліцей».

Відповідно до плану реалізації єдиної методичної проблеми ліцею                   “ Компетентнісний підхід  до навально – виховного процесу  ” 15 лютого 2016 року у навчальному закладі відбулося відкриття методичного тижня. Основною метою методичного тижня була демонстрація професійних досягнень педагогів через основні види освітньої діяльності.

Відкриваючи захід, методист Липовенко О.А. зупинилася на меті, завданнях та основних етапах його проведення; наголосила на ефективності колективних та індивідуальних форм методичної роботи, оголосила план проведення заходів на тиждень .

цей же день розпочався тиждень професій громадського харчування. Голова методичної комісії професій громадського харчування Середюк Н.В. ознайомила присутніх з програмою проведення тижня.

1

G:\фото метод\IMG_0196.JPG

Наступного дня (16.02) учні та працівники ліцею відвідали усний журнал «Еволюція шоколаду. Від зернини до витвору мистецтва» та стали учасниками майстер-класу «Оздоблення тортів шоколадом».

Величезний інтерес в учнів першого курсу ліцею викликало проведення психологом  Градовою Н.Г. тренінгового заняття «Дозволь собі бути щасливим». Учні активно приймали участь у виконанні тренінгових вправ, обговоренні інформаційних відеороликів, повідомлень, висловлювали свою думку.

2 3

16 лютого 2016 р. відбулися педагогічні читання на тему: «Педагогічна творчість як основа формування педагогічної майстерності».

Педагогічні читання − одна із традицій та невід’ємна частина методичної роботи нашого ліцею. Педагогічні читання визначаються як форма методичної роботи колективного вивчення та обговорення актуальних методичних проблем; періодичне проведення за певною тематичною програмою виступів педагогів з узагальненим висвітленням перспективного педагогічного досвіду, що сприяють розвитку професіоналізму педагогів.

Цьогорічні педагогічні читання пройшли на досить високому методичному  рівні, викликали масу зацікавленості та обговорення, так як теми виступів були вибрані актуальні. Доповідачі ділилися досвідом роботи із запропонованих тем, використовуючи мультимедійні засоби.

Упродовж дня в ліцеї проходила виставка методичних напрацювань педагогічних працівників , підпорядкована темі реалізації єдиної методичної проблеми навчального закладу .

Наступний день методичного тижня відкрила виховна година «Людина починається з добра», яку провела викладач іноземної мови Конопчук С.Ю

4

17.02 відбувся учнівський семінар з елементами майстер-класу «Кавова історія», на якому готували та оформлювали різні види кави, ознайомилися з її історією та цікавими легендами.

Також майбутні кондитери показали майстер-клас по малюванню айсингом на печиві на тему: « З Україною в серці».

5

Упродовж наступного дня працювала виставка навчально-методичної літератури «Виховуємо на національних традиціях». Бібліотекар Мевх Т.В. провела огляд та надала методичні рекомендації щодо її використання у навчально-виховному процесі.

6

18.02.2016 р. в рамках тижня методичної роботи практичним психологом       Градовою Н. Г. був проведений тренінг «Психологічний комфорт педагога». Особлива увага зверталась на проблеми організації сприятливого психологічного середовища, шляхи підвищення емоційного благополуччя, отримання позитивних емоцій; на підвищення самооцінки, творчої активності.

7

8 9

Надзвичайну цікавість викликав майстер-клас майстра виробничого навчання Глущенко Л. І. на тему:  «Художнє оздоблення стін декоративною штукатуркою»

Структура майстер-класу:

  1. Теоретична частина:
  • Використання відеозапису
  • Демонстрація поетапного використання робіт
  • Спілкування з учнями
  1. Відпрацювання отриманих знань в процесі нанесення декоративної штукатурки.
  2. Технологічний етап:
  • Нанесення декоративної  штукатурки
  • Нанесення контурів декоративного виробу олівцем на декоративну штукатурку
  • Створення рельєфної  структуру, мастихіном декоративною штукатуркою
  • Шліфування виробу
  • Кольорування виробу

Майстер в/н Глущенко Л.І. продемонструвала високу майстерність та креативність  у висвітленні теми.

Методистом Навчально-методичного кабінету професійно-технічної освіти у Київської області Юрченко В.М., було проведено заняття з педагогічними працівниками «Запровадження особистісно-розвиваючих технологій навчання у професійно-технічній освіті». Були розглянуті методи «кейсу» та «критичного мислення».

10

Учні І курсу стали активними учасниками  ерудит-шоу « Моя професія і я у ній» .

11

 Фрагменти заходу:

  1. Огляд стінгазет
  2. Презентація «Моя професія і я в ній»
  3. Представлення команд
  4. Представлення журі
  5. Конкурс капітанів
  6. «Великі відкриття» (практичний тур)
  7. Брейн – ринг « Розумники»
  8. Прислів’я та приказки про кухарів
  9. Домашнє завдання ( виставка композицій з овочів та фруктів)

Майстер – клас по карвінгу ( проведений майстром в/н Гончар В. Ф.)

На завершення  тижня    ( 19.02) усіх учнів та працівників  ліцею об’єднав виховний захід « Хвала хлібові, рукам, що його зростили», під час якого лунали пісні про Україну, декламувались вірші про хліб.

Учні 40 групи пригостили усіх присутніх смачними хлібобулочними виробами.

12

Після виховного заходу проведено підсумки тижня та нагородження активних учасників.

У п’ятницю було підведено підсумки методичного тижня, який виявився продуктивним і насиченим. Педагогічні працівники ліцею показали високий рівень професійної компетентності й уміле володіння сучасними інноваційними технологіями, небайдужість до самоосвіти.

 

 

uch

Усі педагогічні працівники ліцею – майстри своєї справи, бо вміють поєднувати традиції з новаторством, знаходити й розвивати потенціал кожного учня.   Від їхнього професіоналізму  залежить і конкурентоспроможність учнів, і загалом рейтинг ліцею. Колектив прагне до постійного вдосконалення навчальних планів та програм, поліпшення навчально-виховного процесу.

Кожен педпрацівник розуміє, що учень – це не той, кого він навчає, а той, хто в нього навчається. Поєднуючи чотири стрижневі поняття – навчитися пізнавати, навчитися працювати, навчитися жити разом, навчитися жити в умовах трансформації українського суспільства,фахівець, який обрав кваліфікацію педагога, ставить себе на стежку педагогіки життя, за В.Сухомлинським, – “Педагогіки серця”. “Я знаю працівників багатьох спеціальностей, але немає – я в цьому впевнений – людей більш допитливих, невгамовних, більш одержимих думками про творчість, як учитель” – стверджував він. “Вчити вчитися” – ось основне кредо всіх учасників навчально-виховного процесу ліцею.

Запроваджуючи передовий або інноваційний досвід, педпрацівники керуються ідеєю К.Ушинського про те, що передається не сам досвід, а думка, виведена з досвіду, бо навчання – живий, безперервний змінний процес: неповторні учні, обставини, навчальні ситуації та особистість самих педпрацівників. 

В нашому ліцеї створено гнучку методичну службу, яка забезпечує на діагностичній основі безперервне підвищення професіонального рівня кожного педпрацівника з урахуванням його інтересів та індивідуальних особливостей. Методичне забезпечення здійснюється шляхом створення методичних об’єднань і творчих груп, об’єднаних загальною проблемою.

Цінним у методичній роботі є орієнтація педпрацівників на творчість, на організацію дослідницької роботи, на пошук нових педагогічних технологій. Приділяється увага підвищенню кваліфікаційного рівня молодих викладачів та майстрів виробничого навчання. 

 Загальні питання організації та змісту методичної роботи в ліцеї.

  1. Вимоги до методичної роботи.

Головним у методичній роботі є надання реальної, дієвої допомоги педпрацівникам у процесі розвитку їхньої майстерності як сплаву професійних знань, навичок і вмінь. Тому для підвищення ефективності функціонування системи методичної роботи з педагогічними кадрами  керуємосявимогами, які випливають з об’єктивних закономірностей процесів підвищення професійної кваліфікації викладачів та майстрів виробничого навчання:

–           практичною спрямованістю;

–           конкретністю;

–           системністю, систематичністю;

–         оперативністю, оптимальним поєднанням різних форм і методів цієї роботи.

  1. Головні завдання та напрями:

–            підвищення науково-теоретичного та загальнокультурного рівнів педпрацівників, їхньої психолого-педагогічної                         майстерності;

–            формування в педагогів ліцею готовності до творчості, самоосвіти та саморозвитку;

–            системний характер всієї діяльності з підвищення професійної майстерності;

–            підвищення активності педпрацівників у створенні методичних розробок, методичних рекомендацій, мікродосліджень та             їх творчій реалізації;

–            зниження педагогічних труднощів;

–            оцінювання результатів методичної роботи за остаточним результатом, вираженим у підвищенні рівня знань, розвитку               та вихованності учнів.

  1. Критерії методичної роботи:
  1. Результативність.
  2. Критерії раціональних витрат часу, економічності методичної роботи.
  3. Збільшення задоволеності педпрацівників процесом і результатами своєї праці.
  4. Створення творчої атмосфери, сприятливого морально-психологічного клімату.

Використовуються й критерії оптимального функціонування системи методичної роботи:

–            оптимальне визначення мети й завдань методичної роботи на певний період;

–            висока інформаційна насиченість змісту методичної роботи;

–            вибір оптимальних форм і методів, адекватних сучасним завданням і змістові методичної роботи.

 Основні форми методичної роботи.

Індивідуальні форми роботи:

–            стажування;

–            самоосвіта педагогічних працівників;

–            індивідуальні консультації;

–            перепідготовка й атестація;

–            робота над темою мікродослідження;

–            наставництво.

Групові форми роботи:

–            робота методичних об’єднань;

–            творчі групи викладачів та майстрів виробничого навчання;

–            школа молодого вчителя;

–            школа молодого майстра;

–            “круглі столи”, як обмін досвідом роботи.

Загальноліцейні форми роботи:

–            робота педагогічної ради;

–            психолого-педагогічні семінари;

–            педагогічні читання;

–            методичні виставки.

У методичній діяльності використовуються також нестандартні форми запровадження нових педагогічних ідей:

–            творчі звіти педагогічних працівників;

–            презентації педагогічних працівників, які атестуються;

–            дні підвищення кваліфікації;

–            тижні молодих вчителів та майстрів виробничого навчання.