План роботи бібліотеки

«Затверджую»

Директор ДПТНЗ

«Рокитнянський професійний ліцей»

———————-/Пустовіт В.М./

 

План

роботи бібліотеки

 ДПТНЗ

«Рокитнянський професійний ліцей»

на 2019-2020 н. р.

І. Основні завдання і напрямки діяльності бібліотеки

   Аналізуючи роботу бібліотеки попереднього року, я як бібліотекар, вважаю, що головним її завданням було і залишається – забезпечення всім учасникам освітнього процесу:

  • вільного доступу до всіх джерел інформації за допомогою використання бібліотечно-інформаційних ресурсів;
  • вдосконалення послуг, що надаються, на основі впровадження нових технологій та комп’ютеризації бібліотечно-інформаційних процесів;
  • формування комфортного середовища;
  • виховання культурної цивілізованої особистості, справжнього патріота своєї Батьківщини;
  • допомога в соціалізації вихованців, розвитку їх творчого потенціалу;
  • подальший розвиток функції бібліотеки як інформаційно-культурного центру професійно-технічного навчального закладу;
  • виховання бережливого ставлення до книги.

ІІ.  Аналіз основних показників роботи бібліотеки

1.Характеристика діяльності бібліотеки ДПТНЗ

за 2018-19 н. рік

Робота бібліотеки проводилася за двома головними напрямами:

  1. Інформаційно-консультативне забезпечення учнів необхідною навчальною та художньою літературою, яке сприяє засвоєнню знань;
  2. Інформаційно-методичне забезпечення необхідною літературою всіх членів педагогічного колективу ліцею.

Вся робота бібліотеки Рокитнянського професійного ліцею проводилася згідно річного та перспективно-тематичного планів роботи.

Бібліотека на 01.01.2020 року налічує 20668 примірників навчальної і художньої літератури.

За звітний період бібліотеку відвідували 265 читачі: 196 учнів та 69 –працівники професійного ліцею.

Основні показники роботи бібліотеки:

Тематика

розділів

Становить

на 01.01.19

Надійшло

За 2019 р.

Вибуло за

2019 р.

Становить

на 01.01.20

Видано за 2018 рік
Художня

література

6402 421 5981 138
Підручники 9927 2044   11971
Технічна література 7124 12 7112 966
Сільське

господарство

582   582 1
Суспільно-

політична л-ра

564 2 14 552 1428
Природничо-математична 996   15 981 257
Мистецтво/

спорт

761 761
Інша

(мовознавство/

літературозн.)

2676   21 2655 130
Разом: 19105 2046 483 20668 2920

В цілому робота бібліотеки була зосереджена на книжковому фонді: замовленні та отриманні нової навчальної літератури та на очищенні його від морально застарілої  та зношеної літератури.

За звітній період було списано 483 примірників літератури. Це є обов’язкова процедура перед переходом бібліотеки від старої класифікаційної системи (ББК) до нової – УДК.

Через інформаційну систему «ДІСО» бібліотекою було замовлено підручники нового покоління для учнів 10 і 11 класу. За звітний період було отримано 1716 підручників з/о циклу за 10 клас і 1245 підручників для 11 класу.

Виховна та інформаційно-консультативна робота велася диференційовано, використовувалися різні форми роботи як колективні, так і індивідуальні.

Так, протягом навчального року, у бібліотеці було організовано цілий ряд нових цікавих книжкових виставок:

«Нові часи народжують нових героїв»;

«Знахідки Трипільської культури»;

«За майбутнє заплатили собою»;

«У слові рідному велика сила є, що розбива граніт і золото кує!»;

«Літературне сузір’я Рокитнянщини»;

«В небі, в зоряній безодні, тонуть Дзвони Великодні»;

«Вічна і єдина Україна-мати»;

«Етикет від А до Я»;

«Українська душа в кожній вишиванці».

Також у бібліотеці проводилися Години пам’яті (до річниці початку Революції Гідності, до Вшанування пам’яті Героїв Небесної сотні, до Дня Перемоги, до 22 червня – дня Скорботи і вшанування пам’яті жертв війни в Україні, до річниці Чорнобильської трагедії та ін.)

Сьогодення вимагає від бібліотеки ПТНЗ наповнення її роботи новим змістом: виокремлює нові напрямки функціонування та нові форми і методи роботи.

У бібліотеці  використовувалися   інноваційні форми роботи:

  • новизна у назвах заходів;
  • діалог бібліотекаря з читачами;
  • наявність елементів дискусійності у викладі інформації;
  • використання ігрових моментів, своєрідної атрибутики;
  • залучення читачів до розробки сценарію й активної участі у проведенні заходу.
  • пошук необхідного матеріалу в Інтернеті та консультація бібліотекаря у його виборі.

Таким чином, бібліотека Рокитнянського професійного ліцею розвиває творчі здібності і таланти, пізнавальні інтереси учнів-читачів, що сприяє успішному засвоєнню ними навчальних програм ; сприяє підвищенню методичної та педагогічної майстерності педагогічних працівників через відповідні технології  інформаційної та масової роботи бібліотеки як структурного підрозділу навчального закладу.

Одним з головних завдань бібліотеки є створення комфортного бібліотечного середовища; реформування бібліотеки в таку, яка б включала як традиційні, так і сучасні носії інформації.

ІІІ. Діяльність бібліотеки щодо гуманізації навчально-виховного процессу та духовного становлення учня

  1. Робота з читачами щодо формування і задоволення їх читацьких потреб
Назва заходів та технологій Дата виконання Відповід. Примітки
1. Проводити індивідуальні та колективні бесіди з читачами про правила користування книжковим фондом і про розпорядок роботи бібліотеки профліцею На початку навч.року Бібліотекар  
2. Провести запис учнів 1-го курсу до бібліотеки -//- – //-  
3. Провести анкетування учнів 1-го курсу по виявленню читацьких інтересів жовтень -//-  
4. Оформлення і ведення «Зошита обліку читачів бібліотеки» вересень -//-  
5. Проаналізувати анкетування учнів 1-го курсу на педраді листопад -//-  
6. Провести день відкритих дверей до Всеукраїнського дня бібліотек 30.09. бібліотекар,

рада біб-ки

 
ІІ.

Взаємодія бібліотеки з педпрацівниками

1. Надання бібліографічних довідок

викладачам, майстрам в/н, вихователю, психологу та ін..

Протягом року Біб-кар  
2. Підготовка та проведення бібліографічних оглядів нових підручників,посібників, галузевої та художньої літератури Протягом року під час нарад, педрад, педчитань -//-  
3. Спільна робота бібліотеки та педагогічного колективу щодо збереження фонду підручників:

–        Організація видачі (прийому) підручників;

–        робота з ліквідації заборгованості підручників;

–        перевірка підручників;

Протягом року

 

 

 

Вересень

-//-

Червень;

 

протягом навчального року;

 

-//-

педколектив

 
4. Проведення операції «Живи, книго!» -//- Біб-кар,

рада біб-ки

 
5. Організація книжкових виставок:

–        нових надходжень;

–        тематичних;

–        періодичних видань;

–        до знаменних і пам’ятних дат

 

-//-

 

-//-

 
6. Оформлення книжкових виставок:

–        Всеукраїнський день бібліотек;

–        визволення Києва від німецько-фашистських загарбників;

–        9 листопада – День української писемності;

–        День пам’яті жертв голодомору;

–        Міжнародний день чаю

–        День памяті Героїв Крут;

–        Т.Г. Шевченко – поет-пророк- художник;

–        Всесвітній день авіації

–        «Ісус Христос – Надія світу»

–        «Дзвони Чорнобиля»

–        «День Перемоги і примирення»

–        «Все найкраще – дітям!»

–        День Конституції України

 

30.09.19

 

жовтень

 

листопад

 

листопад

 

грудень

січень

березень

 

квітень

-//-

-//-

травень

 

червень

-//-

28/06

-//-  
IІІ

Формування бібліотечного фонду

1. Організація вчасної доставки підручників, художньої та методичної літератури Протягом року Бібліотекар

водій профліцею

 
2. Постійно проводити звірку нової літ-ри із супроводжуючими документами -//- Біб-кар  
3. Вчасно заносити дані про отриману літературу до сумарної та інвентарної книги обліку бібл. фонду постійно -//-  
4. Проводити завчасно оформлення передплати на періодичні видання 2 рази на рік -//-  
5. Технічне опрацювання нової літератури:

– штампування;

– занесення до інвентарної книги;

– розташування на книжкових полицях згідно ББК

Постійно

Протягом року

-//-  
6. Ведення журналу сумарного обліку книг, які надходять до б-ки та тих, які вилучаються з фонду та обліку б-ки -//- -//-  
7. Реєстрація періодичних видань:

–        реєстрація;

–        аналітичний огляд преси;

-//- -//-  
         
ІV.

Підвищення кваліфікації. Організаційно-методична робота

1. Систематичне упорядкування книжкового фонду згідно з новими змінами у ББК -//- -//-  
2. Систематичне відвідування семінарів бібліотекарів, методичних об’єднань -//- -//-  
3. Участь у підготовці та проведенні обласних методичних заходів -//- -//-  
4. Регулярно проходити курси підвищення кваліфікації 1 раз на п’ять років бібліотекар  
V

Бібліотечна рада та робота з активом

1. Створення бібліотечної ради вересень -//-  
2. Написати графік її засідань -//- -//-  
3. Організувати роботу ради бібліотеки для:

– технічної обробки літератури;

– розстановки книг та підручників;

– ремонту пошкодженої літератури;

– участі у рейдах по збереженню підручників;

– участі в акції «Живи, книго!»

Протягом року Біб-кар,

рада біб-ки

 
4. Активна участь у масових заходах, які проводить бібліотека -//- -//-  
VI МАСОВА РОБОТА З ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Оформити розгорнуту комбіновану виставку «Немає кращої землі, ніж та, що зветься Україна» вересень бібліотекар  
2. Участь у Всесвітній акції «Запали свічку» (до дня пам’яті жертв Голодомору) Кінець листопада -//-  
3. Оформити розгорнуту книжково-журнальну експозицію документальних джерел (фотовиставку) до дня вшанування учасників ліквідації аварії на ЧАЕС До 15.12 -//-  
4. Провести годину мужності «Уроки минулого» (до дня Перемоги і примирення) До 8.05 -//-  
VIII

Індивідуальна робота

     
1. Складати індивідуальні списки рекомендованої літератури для читачів певної тематики Протягом року -//-  
2. Намагатися максимально задовольняти читацькі інтереси відвідувачів -//- -//  

 

 

Бібліотекар:                    /МЕВХ  Т. В./

Заст. директора з НВР                 /Гудзевата О.О./